The Improvement of Mathematics Achievement by The Use of an Integral Task Module
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Ayriza, Y. (2008). Developing And Validating The Social Life Skill Module For Pre-School Educators. Jurnal Penelitian dan Evaluasi Pendidikan. 12 (2). 213-231.
Anita, L. (2002). Cooperative Learning: Mempraktikkan Cooperative Learning di Ruang-ruang kelas. Jakarta: Gramedia Widiasarana.
Arikunto, S. (1986). Dasar-dasar Evaluasi Pendidikan. Yogyakarta: Bukti Aksara.
Budiyono, E. & Susanto, H. (2006). Penyusunan Dan Penggunaan Modul Pembelajaran Berdasar Kurikulum Berbasis Kompetensi Sub Pokok Bahasan Analisa Kuantitatif Untuk Soal-Soal Dinamika Sederhana Pada Kelas X Semester I SMA. Journal Pendidikan Fisika Indonesia. 4 (2). 79-87.
Dahar, R., W. (2006). Teori-teori Belajar dan Pembelajaran. Bandung: Erlangga.
Djamarah, Syaiful B. & Aswan, Z. (2010). Strategi Belajar Mengajar. Jakarta: Rineka Cipta.
Hasratuddin. (2013). Membangun Karakter Melalui Pembelajaran Matematika. Paradikma; Jurnal Pendidikan Matematika. 6 (2). 130-141.
Huberman, A. M. & Matthew B. M. (2009). Analisis data Kualitatif; Buku Sumbertentang Metode-metode Baru. Terj, Tjejep Rohendi Rohidi. Jakarta: Universitas Indonesia Press.
Nasution. (1982). Berbagai Pendekatan Dalam Proses Belajar & Mengajar. Bandung: Bumi Aksara.
Novitasari, Dian. (2016). Pengaruh Penggunaan Multimedia Interaktif Terhadap Kemampuan Pemahaman Konsep Matematis Siswa. Fibonacci; Jurnal Pendidikan Matematika & Matematika. 2 (2). 8-18.
Prastowo, Andi. (2011). Panduan Keratif Membuat Bahan Ajar Inovatif. Yogyakarta: Diva Press.
Wena, Made. (2008). Strategi Pembelajaran Inovatif Kontemporer: Suatu Tinjauan Konseptual Operasional. Malang: Bumi Aksara.
Widayati, Ani. (2008). Penelitian Tindakan Kelas. Jurnal Pendidikan Akutansi Indonesia. 6 (1). 87-93.
DOI: https://doi.org/10.18326/attarbiyah.v3i2.226-250
Refbacks
- There are currently no refbacks.
ATTARBIYAH: Journal of Islamic Culture and Education by http://attarbiyah.iainsalatiga.ac.id/ is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License
----------------------------------------------------------
ATTARBIYAH : Journal of Islamic Culture and Education IAIN SALATIGA p-ISSN: 0215-9996, e-ISSN: 2548-6020